Zootropic

Byten &returer

OBS MAN SKALL ALLTID RINGA RINGA eller MAILA TILL OSS VID BYTEN, REKLAMATION &RETUR.

Vi godkänner inte returer om du klippt bort lappar eller  saknar orginalförpacking.

Byte

Vid byte av en vara står kunden själv för frakten till oss samt frakten tillbaka till som är vad frakt priset är från 39kr.byte av special beställningar görs ej ej helller tugg som tillhör detta.Byten görs ej heller om det ej inkommer följande:.Den skall skickas tillbaka i orginal förpackning.embalaget den kom i.förpackningmatreial,produktlappar etc skall retuneras åter. paketet skall förslutas väl. Vi löser ej heller ut packet mot postförskott eller dhl förskott.byten skall även göras inom 14dagar då räknas det från att vi har varan hos oss.Har gåvor fått av oss skall dom återsändas med returen.

Ångersrätt - 14 dagars ångerfrist.

Varor som hämtas av oss räknas som butiksköp.

OBS MAN SKALL ALLTID RINGA RINGA eller MAILA TILL OSS VID BYTEN, REKLAMATION &RETUR.

Är man inte nöjd med varan man har köpt har man 14dagar ångerfrist enligt lagen. Efter att du har mottagit varan. Varan skall vara oss tillhanda inom 14dagar.Denna lag gäller på alla varor som handlas på internet. Ångerrätten gäller inte om varan har varit uppackad eller använd eller man gjort någon specialbeställning.Den skall skickas tillbaka i orginal förpackning.embalaget den kom i.förpackningmatreial,produktlappar etc skall retuneras åter. paketet skall förslutas väl. Om du uttnytjar er ångerrätt står kunden själv för frakt & hanteringskostnader.Ej utlöst paket räcker inte som ångerrätt och debiteras med 500:-. Paketet måste hämtas ut och där efter kan man ångra sitt köp. Du får dina pengar åter snarast möjligt, dock senast efter 30 dagar. Vill du så kan du använda denna Snabbast hantering blir det om du skickar det direkt till oss som företagspaket. Brev som ej går ned i brevlådan eller behöver lösas ut kan ta upp till 14 dagar för hantering.

OBS VARAN SKALL VARA I NYSKICK PRECIS SOM NÄR NI FÅTT VARAN.

Kunden står själv för transportskadorna.Först efter att vi har fått tillbaka varan och vi kan konstatera att varan inte är skadad eller använd betalar vi tillbaka era pengar som varan har kostat.Vi betalar tillbaka inom 30dagar..

Tänk på att allt emaballage ,tagsinformationsmtrl,förpackningmtrl,produktlappar etc, skall retuneras hella och rena och paketet vara förslutet väl.Alla förpackningar (blixterförpackningar) är inte godkända för ångerrätt.

Reklamationer/Bytesrätt och Garantier

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Distans--och-hemforsaljningsla_sfs-2005-59/

OBS REA VAROR BYTES EJ!ej heller ångerrätt.Det står om det är en utgående vara.Allt under utförsäljning tillhör det.

Om det står att ni skall godkänna ej byte.

Varor som tagits hem tar vi ut 3%

OBS MAN SKALL ALLTID MAILA TILL OSS VID BYTEN, REKLAMATION &RETUR.

Har ej kontakts tagit innan vid byten av en vara/varor kommer vi ej ta emot den returen.

Vi hämtar ej heller ut den varan/or om kontakts tagit med oss innan.

Ta alltid kontakt med oss innan ni reklamerar eller byter en en vara. Garanti lämnas på alla varor för fabrikationsfel eller materialfel, enligt respektive generalagents villkor.

 

Reklamation:
Vi åtar oss naturligtvis att byta felaktiga eller trasiga produkter.
Vid fel på vara eller felaktig vara så betalar vi naturligtvis tillbaka fraktkostnaden.Efter att vi har fått varan i retur och kollat reklamationen.
Synliga fel ska anmälas direkt till chauffören eller till DHL s utlämningsställe gäller när dhl kommer ochh levererar den hem till er. Lös i sådana fall inte ut paketet.
Dolda fel måste anmälas till oss inom 3 dagar.
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendation

Här kan du läsa om den nya lagen.

http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%C3%A4lla%20och%20ladda%20ner/Lagar/Dokument/Standardmall%20f%C3%B6r%20information%20om%20%C3%A5ngerr%C3%A4tten_Konsumentverket_140613.pdf

Vi annsvarar ej för paket som inte är skickade som företagspaket om det inte kommer fram till oss.

Vi kommer inte att hämta ut paket om det ej skickat som det.

Vill ni ändå retunera varan eller byta storlek och varan ej i orginal skick kommer vi debitera er med 250.-/st + ny frakt för den storlek ni vill ha tillbaka.

 

Ej utlösta paket

Obs paket som inte blir uthämtade debiterar vi en avgift på 500:- för faktureingskostand.Detta för att täcka des utgifter som det medför oss.Om inte detta betals kommer det sändas vidare till inkasso med dess kostander det medför + dessa avgifter som inkasso tar. obs gäller endast för svenska paket.

 

När gäller reglerna inte?

1 Vid utövande av ångerrätten betalar Kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades tillzootropic. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Returer ska göras till Säljaren enligt de metoder och anvisningar som anges på Webbplatsen

.2 När Kunden ångrar sitt köp betalas det belopp som Kunden betalat för varan tillbaka till Kunden, inklusive leveranskostnader. Undantag gäller för eventuella tillkommande leveranskostnader till följd av att Kunden valt något annat leveranssätt än den standardleverans som Säljaren erbjuder. Vid retur av del av order återbetalas leveranskostnaden inte. På det belopp som ska återbetalas har Säljaren rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. inom 14dagar.förutsättning att kunden har get oss rätt konto nummer.


3 Säljaren betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum Kundens meddelande om utövande av ångerrätten mottogs. Säljaren får dock vänta med återbetalningen tills Säljaren tagit emot varan eller Kunden har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

Kunden får bryta förpackningar samt prova varor och ändå ha rätt att returnera dem. Handlaren har dock möjlighet att göra avdrag om varor inte returnerats i nyskick. Det finns alltså utrymme för tolkningar av hur mycket avdrag som handlaren anser är skäligt.


 

Ibland gäller inte reglerna för hemförsäljning.
Om du har köpt något som kostar mindre än 300 kronor
gäller reglerna inte.

Skadat paket

Om du upptäcker en skada när du öppnat paketet skall du kontakta något av våra frakbolag. dhl 0771345345 omgående.

spara kvitto ni fick när ni löste ut paketet.

 

Butiksköp eller köp vid mässor/utställningar gäller bara enligt överenskommelse.

Har man en rabatterad vara gäller ej återköp.

Byte enligt övrenskommelse.

Besökadress/Zootropic Sonnarp 524 28692 Örkelljunga